donderdag 25 augustus 2011

Test van een Dacia Sandero Basis

door: Wilhelm Hahne

Thuis heb ik ook geen piano !

Ik wilde wel eens weten of je voor € 7.500,-- in een goede auto kan kopen.

Het antwoord vond ik met de Dacia Sandero Basis.

Test Sandero 07

Natuurlijk: geen ESP, geen ASR, geen airco, geen elektrische ramen of lichtmetalen velgen.

Maar ik werd prettig verrast. Een echt werkende auto. De auto maakte meteen een prima indruk. Ik ben verbaast dat de pers over een goedkoop uitziende auto praat. De auto is prima uitgerust zeg maar op het niveau van een gemiddelde huurwoning.

Test Sandero 02 Test Sandero 03

Kijken we naar de standaarduitrusting van deze Dacia Sandero Basis: o.m. ABS met EBV, 2 frontairbags, driepuntsgordels voor en achter, bumpers mee gespoten en drie hoofdsteunen op de achterbank wat van de Dacia Sandero een volwaardige 5-zitter maakt.

Test Sandero 04 Test Sandero 06

Wilt u meer ? Mag ik vragen waarom ? U heeft toch ook geen bar in het TV-meubel ? Ik ben tevreden met de uitrusting van de Dacia Sandero, thuis heb ik ook geen piano, waarom zou ik die dan wel in de auto willen hebben ?

De motor ziet er robuust uit, daar is niet op bespaard. De achterklep opent ruim zodat je je hoofd niet stoot, normaal kan daar 320 liter bagage in, maar klap je de bank om kan er ook een wasmachine of koelkast in.

Test Sandero 05De weinige schakelaars zijn automatisch te vinden. Hij remt prima en doseert aangenaam. De top bedraagt 160 km p/u en heeft vooral op binnenwegen voldoende reserves.

Bovendien kreeg je voor dat geld ook nog eens 3 jaar garantie.

Ik bemerkte ook nog een groot verschil met een nieuwe Golf IV, daar kijkt niemand naar, maar iedereen werpt een blik op en in de Dacia Sandero (kost die echt maar 7.500 euro ?).

 

Eén van de leukste tests die ik de laatste tijd ben tegen gekomen en die de steeds duurdere en luxere auto's op de hak neemt. Enfin lees het Complete verhaal zelf maar.

Test Sandero 08

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties 2011 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tuning en pimpen vind je Hier

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

Geen opmerkingen: